Följ oss på Instagram #dinbilgaranti
Kundservice2022-06-30T18:48:57+02:00

Kundservice

Här kan läsa Vanliga frågor & svar.
Om du inte hittar svaret kan du alltid kontakta oss via kontaktformuläret nedan.

Hem/Kundservice

Frågor & svar (FAQ)

Jag har redan en bilförsäkring, behöver jag ändå denna?2022-05-13T16:05:37+02:00

Garanti Secure är en drivline garanti som står för div maskinskador, vår garanti är i många fall mer generös än den som försäkringsbolagen erbjuder. Vidare täcker vi även skador ända upp till 19000 mil vilket inga andra försäkringsbolag gör.

Jag har fått en påminnelse trots att jag har betalat, varför?2022-05-13T15:53:29+02:00

Om du har fått en påminnelse trots att du har betalat så beror det troligtvis på att du har angivit fel OCR vid betalning.
Kontakta oss så matchar vi er betalning och påminnelsen plockas bort, självklart behöver du ej betala påminnelseavgiften.

info@dinbilgaranti.se
08-400 689 20

Jag har fått en faktura, varför?2022-05-13T16:34:54+02:00

Har ni fått en faktura från DinBilGaranti så betyder det att ni ligger med aktiv garanti i vårt kundregister.

Har ni frågor gällande detta så är ni välkomna att kontakta kundtjänst:

info@dinbilgaranti.se
08-400 689 20

Jag har fått ett erbjudande, varför?2022-05-13T16:33:09+02:00

DinBilGaranti utför olika typer av aktiviteter för att fånga kunders och potentiella kunders intresse för våra erbjudanden.
Vi använder offentlig information och riktar våra erbjudanden till fordonsägare som enligt den informationen inte längre har en aktiv garanti. Vi ber er se över vad som gäller för just ert fordon innan ni tecknar garanti via DinBilGaranti.

Om ni emottagit ett erbjudande från oss gällande förlängning av er tidigare garanti som slutat att gälla betyder det att ert fordon är kvalificerat för en fortsatt garanti. Vi ger er möjlighet att förlänga denna via DinBilGaranti.

Ni kan välja att betala kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis.

Är ni av händelse inte intresserad kan ni enkelt bortse från erbjudandet ni erhållit.

Vid frågor kan ni alltid kontakta kundtjänst:
info@dinbilgaranti.se
08-400 689 20

Jag har fått en skada på min bil, hur gör jag nu?2022-05-13T15:56:32+02:00

Det första du gör är att du går in under fliken Vid skada.
Längre ner hittar du knappen där du anmäler skada som bilägare.
När denna är ifylld kommer vi att hänvisa er till en verkstad om bilen inte redan är på en verkstad.
Därefter sköter vi all kontakt med verkstaden och du behöver endast vänta på att bilen ska bli reparerad.

Hur får jag mitt garantibevis?2022-06-08T15:26:00+02:00

För att värna om miljön så har vi genom att digitalisera garantibevisen fått ned pappershanteringen.

Beställ ditt garantibevis på vår hemsida:

www.dinbilgaranti.se/garantibevis

 

 

När kan jag avsluta min garanti?2023-09-21T11:05:02+02:00

Som kund har ni rätt till 14 dagars ångerrätt vid nytecknande av GARANTIsecure. Bindningstid vid tecknande är 12 månader. Om ej garantin sägs upp senast 3 månader innan löpperiodens slut fortlöper avtalet per automatik i ytterligare 12 månader.
Uppsägning sker via e-post.

Hur gör jag med garantin om jag ska sälja bilen?2022-05-13T15:57:41+02:00

När bilen ska säljas kan du välja att förnya garantin och sälja bilen med garanti, det brukar löna sig då man oftast får bilen sålt snabbare och till ett högre pris.
Om du inte vill förnya garantin kan den nya köparen förnya den själv eller så kan du säga upp den.

Kan jag överföra garantin till min nya bil?2022-05-13T15:57:29+02:00

Om du byter bil kan du kontakta oss och se över möjligheten att överföra garantin till den nya bilen.
I de flesta fall går det att göra. Vi kan begära att du tar bilen till bilprovning innan garantin blir giltig.

Finns det någon självrisk vid skada?2022-05-31T15:25:38+02:00

När en skada uppkommer betalar du ingen självrisk och i de fall de visar sig att ert försäkringsbolag ersätter er skada så står vi för självrisken åt er.

Täcker ni mer än mitt försäkringsbolag?2022-05-13T16:09:46+02:00

Våra produkter är dem mest generösa på marknaden och täcker skador ända upp till 19000 mil.

Vi täcker de komponenter som är viktiga för bilen ska fungera.

Vad täcker garantin?2022-05-25T14:24:04+02:00

Garantin täcker maskinella skador på: Motor, växellåda, styrsystem, bromssystem, kraftöverföring, kylsystem och vissa elektroniska delar i bilen.

För mer detaljerad information vänligen läs våra allmänna villkor.

Marketing Expert
Anna Eriksson

Kundsupport

Har du frågor? Kontakta oss

08–400 689 20

Kontakt

  • 08 – 400 689 20
    Öppet vardagar 09.00-17.00
    Fredagar 09.00-15.00
    (Lunchstängt 12-13)
    OBS! Juli 09.00-12.00

  • E-post
    info@dinbilgaranti.se
    ansok@dinbilgaranti.se
    skador@dinbilgaranti.se

  • DinBilGaranti
    Box 357
    111 73 Stockholm

Fråga oss