Kundservice
Här kan läsa Vanliga frågor & svar.
Om du inte hittar svaret kan du alltid kontakta oss via kontaktformuläret nedan.
–Frågor & svar (FAQ)
Garanti Secure är en drivline garanti som står för div maskinskador, vår garanti är i många fall mer generös än den som försäkringsbolagen erbjuder. Vidare täcker vi även skador ända upp till 19000 mil vilket inga andra försäkringsbolag gör.
Om du har fått en påminnelse trots att du har betalat så beror det troligtvis på att du har angivit fel OCR vid betalning.
Kontakta oss så matchar vi er betalning och påminnelsen plockas bort, självklart behöver du ej betala påminnelseavgiften.
info@dinbilgaranti.se
08-400 689 20
Har ni fått en faktura från DinBilGaranti så betyder det att ni ligger med aktiv garanti i vårt kundregister.
Har ni frågor gällande detta så är ni välkomna att kontakta kundtjänst:
info@dinbilgaranti.se
08-400 689 20
DinBilGaranti utför olika typer av aktiviteter för att fånga kunders och potentiella kunders intresse för våra erbjudanden.
Vi använder offentlig information och riktar våra erbjudanden till fordonsägare som enligt den informationen inte längre har en aktiv garanti. Vi ber er se över vad som gäller för just ert fordon innan ni tecknar garanti via DinBilGaranti.
Om ni emottagit ett erbjudande från oss gällande förlängning av er tidigare garanti som slutat att gälla betyder det att ert fordon är kvalificerat för en fortsatt garanti. Vi ger er möjlighet att förlänga denna via DinBilGaranti.
Ni kan välja att betala kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis.
Är ni av händelse inte intresserad kan ni enkelt bortse från erbjudandet ni erhållit.
Vid frågor kan ni alltid kontakta kundtjänst:
info@dinbilgaranti.se
08-400 689 20
Det första du gör är att du går in under fliken Vid skada.
Längre ner hittar du knappen där du anmäler skada som bilägare.
När denna är ifylld kommer vi att hänvisa er till en verkstad om bilen inte redan är på en verkstad.
Därefter sköter vi all kontakt med verkstaden och du behöver endast vänta på att bilen ska bli reparerad.
För att värna om miljön så har vi genom att digitalisera garantibevisen fått ned pappershanteringen.
Beställ ditt garantibevis på vår hemsida:
www.dinbilgaranti.se/garantibevis
Som kund har ni rätt till 14 dagars ångerrätt vid nytecknande av GARANTIsecure. Bindningstid vid tecknande är 12 månader. Om ej garantin sägs upp senast 3 månader innan löpperiodens slut fortlöper avtalet per automatik i ytterligare 12 månader.
Uppsägning sker via e-post.
När bilen ska säljas kan du välja att förnya garantin och sälja bilen med garanti, det brukar löna sig då man oftast får bilen sålt snabbare och till ett högre pris.
Om du inte vill förnya garantin kan den nya köparen förnya den själv eller så kan du säga upp den.
Om du byter bil kan du kontakta oss och se över möjligheten att överföra garantin till den nya bilen.
I de flesta fall går det att göra. Vi kan begära att du tar bilen till bilprovning innan garantin blir giltig.
När en skada uppkommer betalar du ingen självrisk och i de fall de visar sig att ert försäkringsbolag ersätter er skada så står vi för självrisken åt er.
Våra produkter är dem mest generösa på marknaden och täcker skador ända upp till 19000 mil.
Vi täcker de komponenter som är viktiga för bilen ska fungera.
Garantin täcker maskinella skador på: Motor, växellåda, styrsystem, bromssystem, kraftöverföring, kylsystem och vissa elektroniska delar i bilen.
För mer detaljerad information vänligen läs våra allmänna villkor.
Kontakt
08 – 400 689 20
Öppet vardagar 09.00-17.00
Fredagar 09.00-15.00
(Lunchstängt 12-13)
OBS! Juli 09.00-12.00E-post
info@dinbilgaranti.se
ansok@dinbilgaranti.se
skador@dinbilgaranti.seDinBilGaranti
Box 357
111 73 Stockholm